Magamról

Kritikusként pályámat az Élet és irodalomnál még a múlt század hatvanas éveiben kezdtem. Először jó vagy rossz könyvekről egy flekkes írásokat fogadtak el tőlem. Én meg berzenkedtem, hadd legyek terjedelmesebb. Azóta rájöttem, ha van eredeti mondanivalód, arra elég egy oldal is. Legyél tömör. Igaz, a bővebb kifejtés hiánya miatt rád süthetik, egyoldalú vagy. De hát ez legyen a legnagyobb bajom. Olvasnivalókat ajánlok, és nem ítélkezem.

Többen kérdezték, milyen szempontok szerint választok olvasnivalót, mert az új magyar irodalomtól a külföldi szerzőkön át a klasszikusokig írok posztokat. Ez nem jelenti azt, hogy az olvasmányok kiválasztásához hiányzik az iránytűm? De, azt jelenti. És szerintem az iskoláskorból kinőve ez így van rendjén. Az olvasás hasonlít ahhoz, amikor a nagy utazók hajói a változó szélirányt követve fedeztek fel paradicsomi szigeteket.